En er is er weer eentje opgepakt in eindhoven...

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Re: En er is er weer eentje opgepakt in eindhoven...

Berichtdoor Arjen511 » di 26 dec 2017, 11:08

Het is ook een stukje interesse die je moet hebben. Zoals Cliffj ook al aangeeft; ik wist ook vooraf al hoe het reglement in elkaar stak en ik heb zelfs nog een pasr vragen per mail gesteld aan de nabv voordat ik lid werd.

Ik probeer alle regels zo goed mogelijk na te leven en wijs vrienden in m’n team er ook op wanneer ze iets doms van plan zijn wat niet door de beugel kan. Niet omdat ik een heilig boontje ben, maar omdat het behoorlijke gevolgen kan hebben voor de rest van je leven. Oh en ook voor de nabv zelf uiteindelijk.
Arjen511

Camouflage: Multicam, Coyote
Replica Collectie: ASG CZ 75 SP-01 Shadow, ASG Armalite M15A4, Krytac LVOA-C, JG Bar-10, WE G17

Berichtdoor Reliku » di 26 dec 2017, 18:41

Uiteraard, maar niet iedereen is daar geïnteresseerd in. In 99% van de gevallen gaat het goed en kent men de regels, maar schijnbaar gaat het zo nu en dan fout.

Een "intake test" voor de NABV zou dat oplossen. Je krijgt bijvoorbeeld ook geen rijbewijs zonder een theorie examen te doen. Da's wellicht wel een beetje extreem en kinderachtig, maar als het werkt en dit soort ongein voorkomt, dan ben ik voorstander.

Maargoed... je kunt ook legaal speelgoed kopen tegenwoordig dat er net zo realistisch uit ziet... dat zie ik als een groter probleem.
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Cliffj » di 26 dec 2017, 18:47

Reliku schreef:Maargoed... je kunt ook legaal speelgoed kopen tegenwoordig dat er net zo realistisch uit ziet... dat zie ik als een groter probleem.

Hier heb je zeker een punt mee. Beter dat ze die eerst maar eens gewoon uit de handel halen (in deze vorm/ als vrij verkrijgbaar) voor er in de media weer gezeurd wordt over airsoft.
Cliffj

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: AR-15, VFC H&K MP5A5, A&K M60VN, KWA M9A1, KWA H&K USP Compact, KWC 1911A1, KWC 1911 Tactical, KWA M93R, WE 1911 (Silverballer), WE MP 3.8 compact, Dan & Wesson 8''+ 4'', ASG SPAS-12, ASG SAS 12

Berichtdoor BigMistake » wo 27 dec 2017, 19:21

Nou heb ik het huishoudelijkreglement eens eventjes nageplozen, staat toch echt niet in wat wel en niet mag met particuliere verkoop. Ff nitpicken, maar da's wel m'n punt een beetje.
BigMistake

Replica Collectie: M4, 350LM, P226, Sig 552.

Berichtdoor Oddball » wo 27 dec 2017, 20:04

Cliffj schreef:
Reliku schreef:Maargoed... je kunt ook legaal speelgoed kopen tegenwoordig dat er net zo realistisch uit ziet... dat zie ik als een groter probleem.

Hier heb je zeker een punt mee. Beter dat ze die eerst maar eens gewoon uit de handel halen (in deze vorm/ als vrij verkrijgbaar) voor er in de media weer gezeurd wordt over airsoft.
Reliku schreef:Uiteraard, maar niet iedereen is daar geïnteresseerd in. In 99% van de gevallen gaat het goed en kent men de regels, maar schijnbaar gaat het zo nu en dan fout.

Een "intake test" voor de NABV zou dat oplossen. Je krijgt bijvoorbeeld ook geen rijbewijs zonder een theorie examen te doen. Da's wellicht wel een beetje extreem en kinderachtig, maar als het werkt en dit soort ongein voorkomt, dan ben ik voorstander.

Maargoed... je kunt ook legaal speelgoed kopen tegenwoordig dat er net zo realistisch uit ziet... dat zie ik als een groter probleem.

Als jullie het hebben over CE-replica's dan is dat enkel legaal voor kinderen tot en met 13 jaar oud, vanaf 14 jaar is het illegaal.
Oddball

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: A whole collection

Berichtdoor Cliffj » wo 27 dec 2017, 20:47

Oddball schreef:
Cliffj schreef:

Reliku schreef:Uiteraard, maar niet iedereen is daar geïnteresseerd in. In 99% van de gevallen gaat het goed en kent men de regels, maar schijnbaar gaat het zo nu en dan fout.

Als jullie het hebben over CE-replica's dan is dat enkel legaal voor kinderen tot en met 13 jaar oud, vanaf 14 jaar is het illegaal.

Daar hebben we het inderdaad over. Is inderdaad wel zo met die leeftijden. Maar ze zijn wel vrij verkrijgbaar.
Cliffj

Replica Collectie: AR-15, VFC H&K MP5A5, A&K M60VN, KWA M9A1, KWA H&K USP Compact, KWC 1911A1, KWC 1911 Tactical, KWA M93R, WE 1911 (Silverballer), WE MP 3.8 compact, Dan & Wesson 8''+ 4'', ASG SPAS-12, ASG SAS 12

Berichtdoor nilz » wo 27 dec 2017, 22:29

Speelgoed met een CE keurmerk is vrij verhandelbaar overeenkomstig Europese regelgeving. Dat kunnen we hier niet in Nederland eenzijdig aanpassen.

bron: https://www.rvo.nl/onderwerpen/internationaal-ondernemen/kennis-en-informatie/eu-wetgeving/ce-markering/overzicht-ce-richtlijnen/speelgoed
nilz

Camouflage: M81 Woodland
Replica Collectie: SA A-03 (Mk18 Mod1 build), TM M4A1 SOPMOD, G&P Mk18 Mod 0, TM 1911 MEU

Berichtdoor Oddball » wo 27 dec 2017, 22:42

nilz schreef:Speelgoed met een CE keurmerk is vrij verhandelbaar overeenkomstig Europese regelgeving. Dat kunnen we hier niet in Nederland eenzijdig aanpassen.

bron: https://www.rvo.nl/onderwerpen/internationaal-ondernemen/kennis-en-informatie/eu-wetgeving/ce-markering/overzicht-ce-richtlijnen/speelgoed

Klopt, maar zoals meteen in de eerste zin van de gelinkte tekst staat: de richtlijn geldt voor speelgoed bestemd voor kinderen tot 14 jaar.
Oddball

Berichtdoor Cliffj » wo 27 dec 2017, 23:54

Oddball schreef:
nilz schreef:Speelgoed met een CE keurmerk is vrij verhandelbaar overeenkomstig Europese regelgeving. Dat kunnen we hier niet in Nederland eenzijdig aanpassen.

Klopt, maar zoals meteen in de eerste zin van de gelinkte tekst staat: de richtlijn geldt voor speelgoed bestemd voor kinderen tot 14 jaar.

Dat veranderd niets aan het feit dat iedereen het wel vrij kan kopen.
Cliffj

Berichtdoor Oddball » do 28 dec 2017, 00:24

Het is een beetje grijs gebied, maar zoals ik het begrijp is iets wat je niet mag bezitten ook iets wat je niet mag kopen. Al denk ik niet dat er moeilijk gedaan wordt als het gekocht wordt voor, of met de intentie het cadeau te doen aan, een kind van 13 jaar of jonger.
Oddball

VorigeVolgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen