Vliegen met airsoft replica

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Re: Vliegen met airsoft replica

Berichtdoor n-i-ckka » ma 14 apr 2014, 15:52

CyCL0Ne schreef:Ik probeer met het messen voorbeeld aan te geven hoe krom de regels van de KLM zijn en dat ze amper worden nageleefd/ gehandhaafd. Dus ik denk niet gezien je opmerking over het messenforum dat je me helemaal begrijpt in deze.

Verder puur uit intresse vraag ik me af hoe jij aan je getallen 1 op 1000 en je informatie over de scans op schiphol komt. DENK je dat of WEET je dat ?
Onderbouw je stelling eens.

Naar mijn weten wordt binnenkomende bagage welke de band op gaat op Schiphol niet of nauwelijks gescand, je bagage wordt namelijk gescand VOOR hij het vliegtuig in gaat dus op je vertrekkende luchthaven.

Ik heb de afgelopen 13 jaar ongeveer 3 keer een briefje in mijn bagage gehad en alleen vanuit de US dat mijn koffer open was geweest en gecontrolleerd was. En daarop stond het logo van de NSA dus controle in de US waarvandaan ik naar huis vloog en niet een NL instantie op Schiphol. (Ik ben in deze tijd meer dan 50x op en neer gevlogen alleen al op de US vanuit andere landen ben ik naar mijn weten nooit gecontrolleerd)

Tevens is de NL Douane verantwoordelijk voor het scannen / controleren van de bagage en niet de Koninklijke Marechaussee.

Dus nogmaals die scan op Schiphol, als deze al plaats vindt is alleen incidenteel en niet structureel zoals jij aangeeft. Ik put mijn kennis uit 13 jaar regelmatig vliegen voor mijn werk dus meen wel wat praktijk ervaring te hebben.

Die 1 op 1000 was even grofweg, maar je mag me rustig geloven dat je mazzel heb. En dat weet ik, en hoef ik niet verder te onderbouwen.

Aankomende vracht word ook gecontroleerd. Maar word "even snel" gescand. Dit puur vanwege dubbele controle.
Ja je word gescand door Duane, maar betreft het een (vuur)wapen, WEET ik HEEL ZEKER dat je apart word genomen door de KMar.

Nu houd ik erover op en kan mij betreft het topic gesloten worden omdat alles aan bod is geweest qua vliegen met replica
n-i-ckka

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: A&K SR25, TIPPMANN M4, KWA Glock17

Berichtdoor Don_Corelli » wo 23 apr 2014, 13:00

Supertopic! Ondanks de vele info heb ik nog een vraag. Ik ga in september een rondreis maken in de VS. Het lijkt mij sterk dat ik daar niet tegen een toffe AA aanloop. Nu is me wel duidelijk hoe het zit met KLM en het meenemen naar NL. Maar hoe zit het met binnenlandse vluchten? en de wetgeving in verschillende staten? Het kan natuurlijk zijn dat ik een paar weekjes met een AA moet zeulen.
Don_Corelli

Camouflage: MultiCam
Replica Collectie: VFC KAC PDW, Tippmann M4, CZ P-07,

Berichtdoor Meppie » wo 23 apr 2014, 14:01

Die vraag zou ik echt op een US forum neergooien.
Probleem is even dat ik geen goede/populaire US airsoft fora ken.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor Nexus » wo 23 apr 2014, 14:48

Neem eens een kijkje op http://airsoftforum.com/
Train hard, fight easy... and win.
Train easy, fight hard... and die.
Nexus
Airsoft.nl Staff

Camouflage: A-TACS AU, 3C Desert, DPM
Replica Collectie: vfc HK 416 D, Kwa G17

Berichtdoor stefanvv88 » wo 30 apr 2014, 15:51

Stuur de replica met de boot naar Nederland, dan ben je allang weer terug als hij aankomt! Heb je ook al die binnenlandse vluchten niet.
stefanvv88

Camouflage: DPM - ATAC FC
Replica Collectie: G&G TGM Q6 - Walther P99 DOA

Berichtdoor Maffo » vr 06 okt 2017, 15:57

necro met meer vragen:

Hallo iedereen,

Ik ben aan het plannen om volgend jaar april naar borderwar te gaan. Door Duitsland heen met replica's is een echte hel qua legaliteit, dus de beste optie is per vliegtuig. Ik heb al de bestaande info uitgepluist, maar ben op zoek naar nog specifiekere informatie.

Hebben hier mensen ervaring mee, zo ja zou je deze ervaring kunnen delen met mij?

Met wie heb je gevlogen?
Welke maatregelen heb je genomen voor de vlucht?
Hoe heb je het aangepakt op het vliegveld?

Dankjewel voor de info!
Maffo

Camouflage: Flecktarn- ss-leto - Gorka 4
Replica Collectie: Zie mijn verzameling post: http://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=133&t=12146

Berichtdoor Gewitwel » vr 06 okt 2017, 21:39

Ben vorige week met Ryanair naar Polen gevlogen, heb alles netjes in mijn Nuprol koffer mee terug genomen, deze met tie-wraps en slot dichtgemaakt en een bagageband eromheen gezet met daaraan een transparante transport envelop met mijn NABV nummer en vermelding wat er in de koffer zit.

Ook gezorgd dat ik op tijd bij de douane was om eventuele vertragingen te voorkomen. Ook hier met een complete envelop met data over mijn replica (gebruiksaanwijzing, foto's) kopie VOG, NABV pas en kopie legitimatie.

Helemaal geen problemen gehad.
Gewitwel

Camouflage: A-TACS
Replica Collectie: ICS CXP-16 L S1, WE-Tech HI-Capa 5.1 R, Classic Army ArmaLite M15A4 RIS

Berichtdoor Hannark » wo 31 jan 2018, 13:34

Dankjewel voor alle informatie! G.E.W.E.L.D.I.G. Binnen kort ga ik naar engeland vliegen met een replica.

Komende Oktober ga ik naar New York City en wil een stel extended magazijnen voor de PPQ kopen en terug neenemen.(max 430 Euro aan nieuwe spulletjes) Echter alle informatie gaat het over het vervoeren van Replica's. Hoe zit het met onderdelen en magazijnen? kan ik deze gewoon in mijn ruim bagage stoppen?

TSA heb ik ook al benaderd en de volgende mail kreeg ik terug:

"Thank you for contacting the Transportation Security Administration (TSA) Contact Center.

Airsoft guns (e.g. pellet guns) without CO2 cartridges are allowed in checked baggage. CO2 cartridges are not permitted. TSA does not consider airsoft guns to be firearms.

Guns of any type, including airsoft guns, are prohibited in carry-on bags. These may be mistaken for real weapons in the x-ray machine or by a fellow passenger and have the ability to cause the same level of concern. In addition, screening checkpoints may be impacted or closed if an airsoft gun is detected in the x-ray machine.

While not required, we recommend that you place your airsoft gun in a hard-sided, locked case. If a Transportation Security Officer discovers an airsoft gun during checked baggage screening and believes it is real, the item will be treated as such until law enforcement advises otherwise.

For travel tips and information about our screening procedures and what you can bring, please visit https://nam02.safelinks.protection.outl ... reserved=0.

Under Federal law, “firearm” is defined as: any weapon (including a starter gun) that will, is designed to, or may readily be converted to expel a projectile by the action of an explosive; the frame or receiver of any such weapon; any firearm muffler or firearm silencer; and any destructive device. Any item under these definitions must be declared and transported in accordance with TSA regulations.

This means that firearms, including frames, recievers, mufflers, and silencers, must be packaged in a hard-sided, locked case and declared to your airline.

Rifle barrels and stocks are not considered firearms and do not need to be declared or placed in a locked, hard-sided case; however, they must be packed in checked baggage. Rifle barrels and stocks are not allowed in your carry-on bag.

To learn more about traveling with a firearm or ammunition, please visit https://nam02.safelinks.protection.outl ... reserved=0.

After careful review, we have determined that your inquiry falls outside TSA’s jurisdiction.

When departing from a foreign country, you are required to comply with the customs and immigration exit procedures of that country. Additionally, you and your baggage will undergo security screening according to standards established by the government of that country. Foreign countries may establish their own security requirements for airports and air carriers that are not necessarily the same as those required in the United States.

We encourage you to contact the airport, airline, or authorities of the country you plan to travel to and from for their security procedures.
"

Maar ben benieuwd naar de magazijnen en het vervoeren daarvan.
Hannark

Berichtdoor nilz » wo 31 jan 2018, 13:55

Alleen magazijnen zou geen problemen moeten opleveren, maar als je het zeker weet zou ik die vraag nog even apart droppen bij de douane hier, of bij de NABV.

Volgens mij zit er geen restrictie op airsoft magazijnen, maar dat weet ik niet 100% zeker. Heb wel, nog voor airsoft hier überhaupt gelegaliseerd was en ik altijd in Engeland speelde meerdere malen zonder problemen zaken als stocks, mags, sights ingevoerd (via de post) of meegenomen in het vliegtuig.
nilz

Camouflage: M81 Woodland
Replica Collectie: SA A-03 (Mk18 Mod1 build), TM M4A1 SOPMOD, G&P Mk18 Mod 0, TM 1911 MEU

Berichtdoor Bumfiddler » wo 31 jan 2018, 20:22

Ik weet niet of dit al gezegd is of niet maar neem geen bussen gas of gevulde magazijnen mee (gevuld met gas) want daar kan je stevig mee in de problemen komen
Bumfiddler

Camouflage: Multicam Black
Replica Collectie: WE PX4 Storm, TM M4 MWS, GHK AK74M, APS CAM870P, TM HI Capa

VorigeVolgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen