Vliegen met airsoft replica

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Re: Vliegen met airsoft replica

Berichtdoor Rosencrantz » do 01 feb 2018, 00:46

Hannark schreef:
Komende Oktober ga ik naar New York City en wil een stel extended magazijnen voor de PPQ kopen en terug neenemen.

Succes daarmee! Je had het ongetwijfeld al gevonden, maar airsoft is zo goed als verboden in NYC. Hoop voor je dat ze de mags op voorraad hebben.

http://nycairsoft.com/forum/viewtopic.php?f=82&t=767
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Camouflage: Ranger Green, RAL7013, M90
Replica Collectie: Krytac CRB Mk.2, WE M&P9, KWC MP9

Berichtdoor Patrickvw » za 17 maart 2018, 01:25

Ik ben zelf afgelopen woensdag na 13 maanden Amerika terug gevlogen. Ik had 7 magazijnen, g&p DBAL, vest, helm, holster, battle belt en alles gevlogen. Ik had geen replica mee omdat ik mijn nieuwe pas niet in bezit had. Was nooit aangekomen met de post, heb ik dus helaas achter gelaten. Maar geen problemen gehad, tas was gewoon nog dicht, slot zat er nog op. Niks van gehoord

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Patrickvw

Camouflage: DTC multi camo
Replica Collectie: ICS CXP HOG, HK G28, CZ-70 Duty

Berichtdoor mata » za 17 maart 2018, 12:01

Patrickvw schreef:Ik ben zelf afgelopen woensdag na 13 maanden Amerika terug gevlogen. Ik had 7 magazijnen, g&p DBAL, vest, helm, holster, battle belt en alles gevlogen. Ik had geen replica mee omdat ik mijn nieuwe pas niet in bezit had. Was nooit aangekomen met de post, heb ik dus helaas achter gelaten. Maar geen problemen gehad, tas was gewoon nog dicht, slot zat er nog op. Niks van gehoord

Met betrekking tot New York, was daar überhaupt wat leuks te vinden mbt Airsoft, of heb je het en der wat besteld en laten bezorgen? (Ik moet binnenkort ook weer eens heen)

facebook.com/mataairsoft
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor Patrickvw » za 17 maart 2018, 13:51

mata schreef:
Patrickvw schreef:Ik ben zelf afgelopen woensdag na 13 maanden Amerika terug gevlogen. Ik had 7 magazijnen, g&p DBAL, vest, helm, holster, battle belt en alles gevlogen. Ik had geen replica mee omdat ik mijn nieuwe pas niet in bezit had. Was nooit aangekomen met de post, heb ik dus helaas achter gelaten. Maar geen problemen gehad, tas was gewoon nog dicht, slot zat er nog op. Niks van gehoord

Met betrekking tot New York, was daar überhaupt wat leuks te vinden mbt Airsoft, of heb je het en der wat besteld en laten bezorgen? (Ik moet binnenkort ook weer eens heen)

facebook.com/mataairsoft

Met betrekking to New York zou ik niet weten want ik woonde in Florida maar je kan wel spullen bestellen en dan mee nemen.

Patrickvw

Camouflage: DTC multi camo
Replica Collectie: ICS CXP HOG, HK G28, CZ-70 Duty

Berichtdoor mata » za 17 maart 2018, 14:01

Patrickvw schreef:
mata schreef:

facebook.com/mataairsoft

Met betrekking to New York zou ik niet weten want ik woonde in Florida maar je kan wel spullen bestellen en dan mee nemen.

Sorry, niet goed gekeken naar de naam van de vorige poster welke NYC noemde. :)

facebook.com/mataairsoft
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor QuickFix » zo 18 maart 2018, 02:13

Ik was drie maanden geleden in NY en heb helemaal niets airsoft gerelateerd, of ook maar iets dat met w* te maken heeft, kunnen vinden.
Het enige dat ik tegenkwam was een heel klein semi dumpwinkeltje, ergens in de buurt van Little Italy, waar ze een paar dumpdingetjes verkochten.

Nou moet ik zeggen dat ik niet echt goed gezocht heb omdat het gewoon veel te koud was om veel buiten te wandelen (het was toen -13 graden en dat shopt toch minder). :?
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor Raptor » vr 23 maart 2018, 11:47

nilz schreef:Alleen magazijnen zou geen problemen moeten opleveren, maar als je het zeker weet zou ik die vraag nog even apart droppen bij de douane hier, of bij de NABV.

Volgens mij zit er geen restrictie op airsoft magazijnen, maar dat weet ik niet 100% zeker. Heb wel, nog voor airsoft hier überhaupt gelegaliseerd was en ik altijd in Engeland speelde meerdere malen zonder problemen zaken als stocks, mags, sights ingevoerd (via de post) of meegenomen in het vliegtuig.

Magazijnen zijn wel een essentieel onderdeel van een replica. Dus daar kan wat discussie over ontstaan. Wil je het safe spelen? Loop bij aankomst in Nederland naar de rode balie, van de Douane in de Aankomsthal. Vertel wat je gekocht heb en laat de bon (je zei minder dan 430 euro toch?) En je NABV-pas zien. Ze zullen de magazijnen waarschijnlijk even door een vraagbaak WWM laten bekijken, maar daarna kan je gelijk doorlopen. Verder geen probleem.
Raptor

Berichtdoor Oddball » vr 01 jun 2018, 20:54

Vandaag vanuit Japan met de KLM naar Nederland gevlogen met 6 airsoft replica's

Procedures/zaken die ik heb doorlopen/gedaan.

IN JAPAN:
- Bij aankomst in Japan heb ik eerst bij het douanekantoor van Kansai Airport (Osaka) gevraagd wat de Japanse regels omtrent vliegen/export van replica's zijn. Dat wisten ze niet maar zeiden dat of het mag een zaak is van het Japanse ministerie van economische zaken.
- Ministerie gemaild, kreeg binnen 24 uur antwoord. Tenzij airsoft op een of andere lijst stond was er geen enkel probleem. De winkels moesten mij vertellen van het ja of nee op die lijst. Antwoord was nee dus er was geen enkel probleem. (ik vermoed dat verboden airsoft replica's op die lijst staan zoals Tanka casyopea revolveres of oude Tanaka en Asahi bolt actions)
- Al voor vertrek en ook tijdens mijn verblijf via facebook met KLM gecommuniceerd. Kort gezegd: Airsoft moet als aparte bagage worden aangemeld en dan minimaal 24 uur voor vertrek (volgens de site) maar eigenlijk 48 uur (volgens de telefonistes). Gemeld moet worden: Wat neem je mee, Naam van wat je meeneemt, en moet in principe in een aparte koffer worden vervoerd.
- In Japan een koffer gekocht (note: een geschikte koffer vinden is in Japan erg lastig gezien de meeste shops enkel tassen en pistolcases verkopen en geen riflecases) bij Four Star in Osaka en deze voorzien van een TSA slot.
- Na al mijn aankopen te hebben afgerond de KLM gebeld om hun de gevraagde informatie te geven.
- Later teruggebeld voor bevestiging van toestemming (normaliter is er geen probleem)
- Op het vliegveld gemeld dat ik airsoft bij had waarna men mij vroeg even te wachten zodat ze wat telefoontjes konden doen ter controle
- Gezien ze mij hadden gezegd te wachten waar ik stond en ze daarna de prioritylane toevallig om me heen bouwden mocht ik als eerste inchecken :mrgreen: (Ook al had ik een economy ticket)
- Tijdens incheck werd een Japanse douanier gebeld die de inhoud van mijn case moest controleren. Dit gebeurde gewoon open en bloot bij de incheckbalie. Controle richtte zich voornamelijk of de replica's voldeden aan de Japanse wetgeving (onder andere door uitgebreid met een magneet te testen of er niet teveel metaal in was verwerkt). De Japanse dames van de groundcrew vonden het overigens zeer interessant.
- Na OK van de Japanse douanier kon ik mijn wapenkoffer inchecken.

IN NEDERLAND:
- Mij was verteld dat mijn wapenkoffer in principe bij de odd shaped luggage terecht zou komen. Echter op schiphol wisten ze mij te vertellen dat gezien het om een harde koffer ging en de bagagebanden plat waren mijn koffer gewoon met de rest van de bagage op de band zou liggen en dat bleek even later ook inderdaad zo te zijn,
- Airsoft MOET langs de rode laan ter controle zelfs al zit je onder de vrijstelling oid.
- Na netjes gemeld te hebben dat ik airsoft bij had kreeg ik de keus direct ter plaatse op tafel alles af te handelen of dit op een afgeschermde plek te doen. Note dat ik deze keus kreeg omdat ik niet met het OV reisde. Als ik met het OV zou reizen had de douane er de sterke voorkeur voor om alles afgeschermd af te handelen.
- Douaniers waren zeer geamuseerd en relaxed. Vooral omdat ik alles netjes eerlijk had gemeld en duidelijk was over hoe en wat precies.
- De douane MOET je bonnetjes zien, dus bewaar deze goed (ik had ze per aankoop in de handleiding van betreffende replica gedaan)
- Toon je NABV pas
- Als alles klopt dan gaan ze uitrekenen wat je de belastingdienst verschuldigd bent (in mijn geval 208 euro). Dit hoefde ik niet ter plaatse te voldoen maar kreeg gewoon een rekening die binnen 10 dagen moet zijn betaald.
- Na nog wat leuk kletsen e.d. mocht ik doorlopen.
Oddball

Replica Collectie: A whole collection

Berichtdoor BigMistake » ma 15 okt 2018, 13:00

Oddball schreef:- De douane MOET je bonnetjes zien, dus bewaar deze goed (ik had ze per aankoop in de handleiding van betreffende replica gedaan)

Ik snap dat als je iets gekocht hebt in een non-EU land dat dit moet, maar weet iemand wat er gebeurt als je niks koopt en uit een non-EU land komt? Moet je dan aan kunnen tonen dat je het *niet* gekocht hebt?
BigMistake

Replica Collectie: M4, 350LM, P226, Sig 552.

Berichtdoor Oddball » ma 15 okt 2018, 14:36

BigMistake schreef:
Oddball schreef:- De douane MOET je bonnetjes zien, dus bewaar deze goed (ik had ze per aankoop in de handleiding van betreffende replica gedaan)

Ik snap dat als je iets gekocht hebt in een non-EU land dat dit moet, maar weet iemand wat er gebeurt als je niks koopt en uit een non-EU land komt? Moet je dan aan kunnen tonen dat je het *niet* gekocht hebt?

Korte antwoord is; Ja dat moet je kunnen. Lang antwoord komt vanavond.
Oddball

Replica Collectie: A whole collection

VorigeVolgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen