Importeren EU vs. Niet-eu

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Re: Importeren EU vs. Niet-eu

Berichtdoor Panda » do 11 jul 2013, 14:32

zeg even dat het een replica is, qua prijs een springer pistol,

1. de importtax hiervan staat op 3.2 procent, btw 21 procent kom ik uit op € 69,87

2. letland 59 euro all inclusive,

3. http://www.invoercalculator.nl/ taric 9034
Het beste kan je mij via PM bereiken.
Panda
Airsoft.nl Moderator

Camouflage: niks
Replica Collectie: niks

Berichtdoor Phantom » do 11 jul 2013, 14:47

Met al die invoerkosten vraag ik me af waarom je buiten de eu wil kopen.
Member of the Skulls Airsoft
Phantom

Camouflage: US Woodland
Replica Collectie: M4A1 met reddot; Beretta M9; Glock 17; shotgun; Well L96

Berichtdoor Hogader » do 11 jul 2013, 14:47

Er is 1 grens waaronder het kopen buiten de EU (voornamelijk hongkong etc) zeer interessant is en dat is als je onder de 22 euro blijft aan productwaarde. Dit is namelijk vrijgesteld van btw en invoerrechten. De verzendkosten maken hier niets bij uit, zolang de waarde van de producten onder de 22 euro blijft.

Daarboven is het maar marginaal interessant en in veel gevallen alleen goedkoper als je het geluk hebt dat de douane het neit controleerd. Om dit "geluk" te vergroten is het van belang om NIET via EMS en andere courriers diensten te laten verschepen, daar deze voor 99% zekerheid wel langs de douane komen.
Eigenaar van het HGDR Entertainment Youtube channel. Subscribe nu en blijf op de hoogte van alle laatste video's: Subscribe!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie je mij de term "replica('s)" gebruiken, dan bedoel ik daar wettelijk gezien "Airsoft Apparaten" mee. (Tenzij anders vermeld)

Disclaimer: Ik heb geen persoon van het recht, dus neem mijn posts nooit als waarheid aan!
Hogader

Camouflage: Marpat, Vegetato, Kryptek
Replica Collectie: VFC Scar-H, Umarex UMP .45 /w Silencer, G&G M14 EBR, D-Boys KAC PDW, Cyma CM045a, AGM Shotgun Short 003

Berichtdoor Panda » do 11 jul 2013, 15:09

een old idian saying says, when its cheaper in euro's then us dollars, buy it in euros,

oftewel je prijs van dollars, wordt ongeveeer je prijs in euro's.
Het beste kan je mij via PM bereiken.
Panda
Airsoft.nl Moderator

Camouflage: niks
Replica Collectie: niks

Berichtdoor Hogader » do 11 jul 2013, 15:36

Het is vooral waar je besteld. Ik bestel redelijk wat bij wgcshop.com en daar is het verzenden van kleine items slechts 6.90 dollar.

Dat en de prijs die soms wel 1/4 is van binnen de EU is het zeer aanlokkelijk.

Denk verder eens na over die 6.90 dollar verzendkosten. Verzenden bij een shop 5m van mijn huis zou me namelijk minimaal hetzelfde in euro's kosten. Toch wordt het met dezelfde PostNL pakketpost gebracht.
Eigenaar van het HGDR Entertainment Youtube channel. Subscribe nu en blijf op de hoogte van alle laatste video's: Subscribe!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie je mij de term "replica('s)" gebruiken, dan bedoel ik daar wettelijk gezien "Airsoft Apparaten" mee. (Tenzij anders vermeld)

Disclaimer: Ik heb geen persoon van het recht, dus neem mijn posts nooit als waarheid aan!
Hogader

Replica Collectie: VFC Scar-H, Umarex UMP .45 /w Silencer, G&G M14 EBR, D-Boys KAC PDW, Cyma CM045a, AGM Shotgun Short 003

Berichtdoor Flexa » vr 12 jul 2013, 09:26

Aan iedereen: lees eens gewoon op de website van de belastingdienst de regels http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat

Tot 150 euro zal er normaal geen duoane kosten worden berekend. Alleen omzetbelasting voor bedrijven.
http://www.Airsofters.nl - Airsoft Events
http://www.airsoftcenter.nl - Airsoft Center
clovertactics.com - Clover Tactics
Flexa

Camouflage: ACU, MARPAT, SWAT, NLWL, NLDRT
Replica Collectie: CA M249 PARA - L96 - TM MP5 Seal - APS M4 /w Speedgears etc - 3x M4 APS - WE Hi-Capa5.1

Berichtdoor NevsNL » vr 12 jul 2013, 09:38

Volgens mij geldt de te betalen omzetbelasting ook gewoon voor particulieren. Dat is op te maken uit het kopje:

Dit onderdeel is alleen bedoeld voor particulieren, die goederen ontvangen uit het buitenland van organisaties en bedrijven.

Verder is het ook logisch. Als je buiten de EU bestelt lopen ze hier omzetbelasting mis.

Voor zover ik kan nagaan klopt wat Hogader postte, maar zoals altijd kan ik er ook naast zitten.
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor Sawtooth » vr 12 jul 2013, 09:48

Hogader schreef:Er is 1 grens waaronder het kopen buiten de EU (voornamelijk hongkong etc) zeer interessant is en dat is als je onder de 22 euro blijft aan productwaarde. Dit is namelijk vrijgesteld van btw en invoerrechten. De verzendkosten maken hier niets bij uit, zolang de waarde van de producten onder de 22 euro blijft.

Voor Nederlanders een interessante link: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat
http://www.postnl.nl/voorthuis/pakket-v ... ngskosten/

Eigenlijk is het vrij simpel.
1. Pakketten uit niet-EU land met een TOTALE waarde tot €22,- : geen extra kosten.
2. Pakketten uit niet-EU land met een TOTALE waarde van €22,- tot €150,- : BTW en inklaringskosten.
3. Pakketten uit niet-EU land met een TOTALE waarde boven €150,- : BTW, douanerechten en inklaringskosten.
4. Pakketten uit niet-EU land, gemarkeerd als geschenk(GIFT) met een TOTALE waarde tot €45,- : geen extra kosten.
5. Pakketten uit niet-EU land, gemarkeerd als geschenk(GIFT) met een TOTALE waarde boven €45,- : Wordt niet gezien als GIFT en valt dus onder 2 of 3.

Inklaringskosten zijn normaal gesproken €17,50, BTW is vrijwel altijd 21%, douane rechten varieert, maar hou eens rekening met 3 tot 5%.

Bij orders met waarde meer dan €45,- kun je de order als GIFT laten sturen (Dat doen de meeste shops in Hong Kong, China, en Singapore standaard) en het totale bedrag op het pakket op €44,- laten zetten (of omgerekende waarde in $). Het risico dat je dan loopt is dat als het pakketje kwijt raakt of beschadigd raakt dat je maar €44,- terug krijgt van de afzender ipv. van de daadwerkelijk waarde.

Ik heb echt al tientallen pakketjes uit China, Hong Kong, Taiwan en Singapore ontvangen en maar zelden inklaring hoeven betalen. In principe wordt het pakketje ALTIJD onderzocht of er inklaring gedaan moet worden, maar 99 van de 100 keer staat er GIFT op en is het vermelde bedrag onder de €44,-...die aziaten zijn niet achterlijk hoor. (Onderzoek houdt in: Kijk naar CN22 formuliertje, staat er GIFT op en is de waarde minder dan €45,-: in de bezorgbak. Staat er niet GIFT op en is het minder dan €22,-: in de bezorgbak. Anders in de bak voor inklaring....)

Alles binnen EU (En EU is niet alleen die landen waar ze EURO's hebben...ff voor de duidelijkheid ;) ) is inklaring, duoanerechten en BTW vrij.
Sawtooth

Toothsquad Airsoft Team - http://www.toothsquad.nl - http://www.toothsquad.nl/Forum/

Afbeelding
Sawtooth

Camouflage: DPM
Replica Collectie: G&P M4 MOE Carbine OD, G&P M4 MOE CQB Black, Snow Wolf M24 Black, KJW M9 Vertec

Berichtdoor Flexa » vr 12 jul 2013, 11:32

Uit meer dan 10 jaar ervaring met importeren vanuit Azië en Amerika. Kan ik zeggen dat ik vanuit Azië zelden heb moeten bijbetalen met orders onder de 150 euro incl shipping. Amerika is een heel ander verhaal ;)
http://www.Airsofters.nl - Airsoft Events
http://www.airsoftcenter.nl - Airsoft Center
clovertactics.com - Clover Tactics
Flexa

Camouflage: ACU, MARPAT, SWAT, NLWL, NLDRT
Replica Collectie: CA M249 PARA - L96 - TM MP5 Seal - APS M4 /w Speedgears etc - 3x M4 APS - WE Hi-Capa5.1

Berichtdoor Hogader » vr 12 jul 2013, 12:12

Sawtooth schreef:
Hogader schreef:Er is 1 grens waaronder het kopen buiten de EU (voornamelijk hongkong etc) zeer interessant is en dat is als je onder de 22 euro blijft aan productwaarde. Dit is namelijk vrijgesteld van btw en invoerrechten. De verzendkosten maken hier niets bij uit, zolang de waarde van de producten onder de 22 euro blijft.

Voor Nederlanders een interessante link: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat
http://www.postnl.nl/voorthuis/pakket-v ... ngskosten/

Eigenlijk is het vrij simpel.
1. Pakketten uit niet-EU land met een TOTALE waarde tot €22,- : geen extra kosten.
2. Pakketten uit niet-EU land met een TOTALE waarde van €22,- tot €150,- : BTW en inklaringskosten.
3. Pakketten uit niet-EU land met een TOTALE waarde boven €150,- : BTW, douanerechten en inklaringskosten.
4. Pakketten uit niet-EU land, gemarkeerd als geschenk(GIFT) met een TOTALE waarde tot €45,- : geen extra kosten.
5. Pakketten uit niet-EU land, gemarkeerd als geschenk(GIFT) met een TOTALE waarde boven €45,- : Wordt niet gezien als GIFT en valt dus onder 2 of 3.

Inklaringskosten zijn normaal gesproken €17,50, BTW is vrijwel altijd 21%, douane rechten varieert, maar hou eens rekening met 3 tot 5%.

Bij orders met waarde meer dan €45,- kun je de order als GIFT laten sturen (Dat doen de meeste shops in Hong Kong, China, en Singapore standaard) en het totale bedrag op het pakket op €44,- laten zetten (of omgerekende waarde in $). Het risico dat je dan loopt is dat als het pakketje kwijt raakt of beschadigd raakt dat je maar €44,- terug krijgt van de afzender ipv. van de daadwerkelijk waarde.

Ik heb echt al tientallen pakketjes uit China, Hong Kong, Taiwan en Singapore ontvangen en maar zelden inklaring hoeven betalen. In principe wordt het pakketje ALTIJD onderzocht of er inklaring gedaan moet worden, maar 99 van de 100 keer staat er GIFT op en is het vermelde bedrag onder de €44,-...die aziaten zijn niet achterlijk hoor. (Onderzoek houdt in: Kijk naar CN22 formuliertje, staat er GIFT op en is de waarde minder dan €45,-: in de bezorgbak. Staat er niet GIFT op en is het minder dan €22,-: in de bezorgbak. Anders in de bak voor inklaring....)

Alles binnen EU (En EU is niet alleen die landen waar ze EURO's hebben...ff voor de duidelijkheid ;) ) is inklaring, duoanerechten en BTW vrij.

Die aziaten gooien idd overal Gift op. Mijn ervaring is echter dat dit niet heel veel meer uitmaakt. Zo heb ik recentelijk wel btw en inklaringskosten mogen betalen over een pakketje met waarde beneden de 45 euro waar ook gewoon gift op stond.

Hogader

Volgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen