Privé event om met AEG naar teamlid te gaan

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Privé event om met AEG naar teamlid te gaan

Berichtdoor Jan » do 26 sep 2013, 10:40

Hello!

Even als check, maar ik begrijp het goed, dat als ik morgen mijn AEG naar een vriend wil brengen, zodat hij er mee kan skirmen (hij is gewoon NABV lid) een privé event moet aanmaken toch?

Vanwege de regel: Je mag alleen met je AEG van je huis naar event en terug of naar een shop en terug?

Heb 'm inmidels al aangemaakt. Gaat super makkelijk! Dacht dat er iemand van de NABV nog wel een final check over zou doen maar hij staat er al tussen.

Maar ik vroeg me even af of ik nou te voorzichtig ben of niet.
Jan

Re: Privé event om met AEG naar teamlid te gaan

Berichtdoor Hogader » do 26 sep 2013, 11:47

Ik weet er het fijne niet van dus neem het niet als directe waarheid aan, maar volgens mij is het niet noodzakelijk.

Je mag immers ten allen tijden je AEG's doen binnenkomen en uitgaan (van NL). Bovendien mag je handelen tussen NABV leden. Bij dit verkopen en aankopen zal er dus iig 1 van de 2 spelers de AEG moeten vervoeren.

Nu ga je bij een FPS test of simpelweg afgeven van een AEG niet handelen/verkopen of doen binnenkomen en uitgaan, maar onder het mom van dat kan je ze iig vervoeren.

Als je maar altijd zorgt dat je kan onderbouwen waarom ze vervoerd worden en dat het ook een logische reden is (dus niet met die dingen in de kofferbak naar het werk, gewoon omdat het kan).
Eigenaar van het HGDR Entertainment Youtube channel. Subscribe nu en blijf op de hoogte van alle laatste video's: Subscribe!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie je mij de term "replica('s)" gebruiken, dan bedoel ik daar wettelijk gezien "Airsoft Apparaten" mee. (Tenzij anders vermeld)

Disclaimer: Ik heb geen persoon van het recht, dus neem mijn posts nooit als waarheid aan!
Hogader

Camouflage: Marpat, Vegetato, Kryptek
Replica Collectie: VFC Scar-H, Umarex UMP .45 /w Silencer, G&G M14 EBR, D-Boys KAC PDW, Cyma CM045a, AGM Shotgun Short 003

Berichtdoor Zero » do 26 sep 2013, 12:20

Hogader schreef:Ik weet er het fijne niet van dus neem het niet als directe waarheid aan, maar volgens mij is het niet noodzakelijk.

Je mag immers ten allen tijden je AEG's doen binnenkomen en uitgaan (van NL). Bovendien mag je handelen tussen NABV leden. Bij dit verkopen en aankopen zal er dus iig 1 van de 2 spelers de AEG moeten vervoeren.

Nu ga je bij een FPS test of simpelweg afgeven van een AEG niet handelen/verkopen of doen binnenkomen en uitgaan, maar onder het mom van dat kan je ze iig vervoeren.

Als je maar altijd zorgt dat je kan onderbouwen waarom ze vervoerd worden en dat het ook een logische reden is (dus niet met die dingen in de kofferbak naar het werk, gewoon omdat het kan).

Precies, volgens mij nemen sommigen hier alles een beetje te serieus. Zolang je gewoon onderbouwd waarom je dat ding bij je hebt, is het gewoon goed. Als je maar niet met dat ding in je tas gaat rondlopen als een Smeagol en hem overal rondsjouwt omdat het jouw 'precious' is.

Jouw reden Jan is dan zeker een voorbeeld waar ik geen bezwaren in zie. Je gaat gewoon naar iemand toe die ook lid is.
Metusz schreef:Hoeveel betaald lonex jou eigenlijk

McKai schreef:Lonex is het beste. Daar zijn we het inmiddels allemaal over eens.

Flash schreef:panda is gewoon jealous zegt mijn mama, lekkerpuh!

TCDD schreef:Hoho rustig stresskip.

Zero

Camouflage: MARPAT™
Replica Collectie: Real Sword SVD; Real Sword Type 56-2; Tippy M4; FNX-45 Tactical (VFC)

Berichtdoor Jan » do 26 sep 2013, 12:41

Nouja, dat dacht ik dus eerst ook.

Maar als je dit leest:

Van het verbod in artikel 13, eerste lid, van de wet wordt vrijstelling verleend voor het overdragen, voorhanden hebben en vervoeren van airsoftapparaten voor de beoefening van de airsoftsport in verenigingsverband aan personen die ten minste de leeftijd van achttien jaar hebben bereikt en door middel van een bewijs van lidmaatschap kunnen aantonen lid te zijn van een door de Minister erkende airsoftvereniging.
2. De vrijstelling ingevolge het eerste lid geldt voor het vervoeren slechts langs de weg en het tijdsbestek welke redelijkerwijs voor het vervoer zijn geboden voor:
a. het vervoeren tussen de woning en de schietvereniging;
b. het vervoeren tussen de woning en door de airsoftvereniging, bedoeld in het eerste lid, aangewezen bijeenkomsten en beurzen in het kader van de airsoftsport of voor de airsoftsport te gebruiken wedstrijdterreinen;
c. het vervoeren tussen de woning en de erkende wapenhandelaar;
d. het vervoeren van en naar de landsgrens teneinde een airsoftapparaat te doen binnenkomen of uitgaan.

bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0008800/g ... Artikel17a

Lijkt het er op dat je illegaal bezig bent als je dus geen event aanmaakt.

Iets verder op nog iets wat er mee te maken heeft:

Van het verbod in artikel 13, eerste lid, van de wet wordt vrijstelling verleend voor het dragen van airsoftapparaten op voor het publiek toegankelijke plaatsen, met uitzondering van de openbare weg.
2. De vrijstelling ingevolge het eerste lid geldt slechts:
a. voor personen als bedoeld in artikel 17a, eerste lid;
b. voor personen als bedoeld in artikel 17b, eerste lid, onder a en b, indien en zolang zij tezamen met een persoon als bedoeld in artikel 17a, eerste lid, de airsoftsport beoefenen;
c. voor de beoefening van door de airsoftvereniging, bedoeld in artikel 17a, eerste lid, georganiseerde airsoftsport ten behoeve waarvan voorafgaande schriftelijke toestemming van de korpschef is verleend, welke toestemming in ieder geval wordt onthouden of ingetrokken indien geen redelijke maatregelen ter voorkoming van bedreiging en afdreiging door de airsoftapparaten zijn getroffen, dan wel indien misbruik is te vrezen;
d. gedurende de tijden waarop het sportevenement plaatsvindt;
e. op het terrein van het evenement in de onmiddellijke nabijheid van de plaats waar de airsoftsport daadwerkelijk wordt beoefend.
Jan

Berichtdoor Zero » do 26 sep 2013, 13:40

Jan schreef:Nouja, dat dacht ik dus eerst ook.

Maar als je dit leest:

Van het verbod in artikel 13, eerste lid, van de wet wordt vrijstelling verleend voor het overdragen, voorhanden hebben en vervoeren van airsoftapparaten voor de beoefening van de airsoftsport in verenigingsverband aan personen die ten minste de leeftijd van achttien jaar hebben bereikt en door middel van een bewijs van lidmaatschap kunnen aantonen lid te zijn van een door de Minister erkende airsoftvereniging.
2. De vrijstelling ingevolge het eerste lid geldt voor het vervoeren slechts langs de weg en het tijdsbestek welke redelijkerwijs voor het vervoer zijn geboden voor:
a. het vervoeren tussen de woning en de schietvereniging;
b. het vervoeren tussen de woning en door de airsoftvereniging, bedoeld in het eerste lid, aangewezen bijeenkomsten en beurzen in het kader van de airsoftsport of voor de airsoftsport te gebruiken wedstrijdterreinen;
c. het vervoeren tussen de woning en de erkende wapenhandelaar;
d. het vervoeren van en naar de landsgrens teneinde een airsoftapparaat te doen binnenkomen of uitgaan.

bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0008800/g ... Artikel17a

Lijkt het er op dat je illegaal bezig bent als je dus geen event aanmaakt.

Iets verder op nog iets wat er mee te maken heeft:

Van het verbod in artikel 13, eerste lid, van de wet wordt vrijstelling verleend voor het dragen van airsoftapparaten op voor het publiek toegankelijke plaatsen, met uitzondering van de openbare weg.
2. De vrijstelling ingevolge het eerste lid geldt slechts:
a. voor personen als bedoeld in artikel 17a, eerste lid;
b. voor personen als bedoeld in artikel 17b, eerste lid, onder a en b, indien en zolang zij tezamen met een persoon als bedoeld in artikel 17a, eerste lid, de airsoftsport beoefenen;
c. voor de beoefening van door de airsoftvereniging, bedoeld in artikel 17a, eerste lid, georganiseerde airsoftsport ten behoeve waarvan voorafgaande schriftelijke toestemming van de korpschef is verleend, welke toestemming in ieder geval wordt onthouden of ingetrokken indien geen redelijke maatregelen ter voorkoming van bedreiging en afdreiging door de airsoftapparaten zijn getroffen, dan wel indien misbruik is te vrezen;
d. gedurende de tijden waarop het sportevenement plaatsvindt;
e. op het terrein van het evenement in de onmiddellijke nabijheid van de plaats waar de airsoftsport daadwerkelijk wordt beoefend.

Ik vind het allemaal nogal vaag. Voor de zekerheid het doen kan natuurlijk nooit kwaad.

Vraag me echter af hoe dit in de praktijk uitpakt. Ik neem aan dat de politie niet eens af weet van de wetgeving rond de sport, laat staan of jij wel of niet geregistreerd staat voor een privé-evenement. Is sowieso ook moeilijk voor de politie om te bewijzen dat jij niet op weg bent naar een wapenhandelaar, schietbaan of andere locatie genoemd in de wet.

McKai schreef:Lonex is het beste. Daar zijn we het inmiddels allemaal over eens.

Zero

Replica Collectie: Real Sword SVD; Real Sword Type 56-2; Tippy M4; FNX-45 Tactical (VFC)

Berichtdoor 1oo7hndrd » do 26 sep 2013, 13:55

Zero schreef:Ik vind het allemaal nogal vaag. Voor de zekerheid het doen kan natuurlijk nooit kwaad.

Vraag me echter af hoe dit in de praktijk uitpakt. Ik neem aan dat de politie niet eens af weet van de wetgeving rond de sport, laat staan of jij wel of niet geregistreerd staat voor een privé-evenement. Is sowieso ook moeilijk voor de politie om te bewijzen dat jij niet op weg bent naar een wapenhandelaar, schietbaan of andere locatie genoemd in de wet.

De vraag is niet of de politie op de hoogte is van, maar wat de juiste manier is om...
Als je al dan niet terecht aangehouden wordt voor het in bezit hebben van AA's kun je beter zorgen je zaakjes zo veel mogelijk op orde te hebben. Op het moment dat er dan daadwerkelijk uitgezocht wordt hoe de wetgeving werkelijk in elkaar zit ben jij in ieder geval de gene die zich daar aan gehouden heeft. Het kan even duren maar daarna ben je weer vrij om te gaan en staan waar je wilt met behoud van je AA's. Als je het niet doet omdat het te veel werk is loop je het risico de Wet Wapens & Munitie te overtreden en dan kunnen de gevolgen wel eens minder fijn zijn. En tevens doe je de airsoft sport en je mede airsofters er geen plezier mee, negatieve publiciteit is gratis en heel erg snel verspreid, daar hebben we al een aantal voorbeelden van gezien.
Dus hou je aan de wet en wanneer er twijfel bestaat kies dan voor de meest 'safe' oplossing.
Anders kunnen we straks "weer" naar Belgie gaan reizen om te airsoften en onze AA's op te slaan.
Opinions are just like assholes, every one has one.
STFU DADAFA.
IAPS heeft net zoveel met skirmen te maken als een koe met knikkeren.
(The world according to Bart)
1oo7hndrd
S.T.F.U. Member

Camouflage: Vegetato & ATACS-FG
Replica Collectie: VSR-10 G-SPec (TM), Colt M15 MOE (King Arms), M9A1 dual (KJW)

Berichtdoor Zero » do 26 sep 2013, 14:58

1oo7hndrd schreef:
Zero schreef:Ik vind het allemaal nogal vaag. Voor de zekerheid het doen kan natuurlijk nooit kwaad.

De vraag is niet of de politie op de hoogte is van, maar wat de juiste manier is om...
Als je al dan niet terecht aangehouden wordt voor het in bezit hebben van AA's kun je beter zorgen je zaakjes zo veel mogelijk op orde te hebben. Op het moment dat er dan daadwerkelijk uitgezocht wordt hoe de wetgeving werkelijk in elkaar zit ben jij in ieder geval de gene die zich daar aan gehouden heeft. Het kan even duren maar daarna ben je weer vrij om te gaan en staan waar je wilt met behoud van je AA's. Als je het niet doet omdat het te veel werk is loop je het risico de Wet Wapens & Munitie te overtreden en dan kunnen de gevolgen wel eens minder fijn zijn. En tevens doe je de airsoft sport en je mede airsofters er geen plezier mee, negatieve publiciteit is gratis en heel erg snel verspreid, daar hebben we al een aantal voorbeelden van gezien.
Dus hou je aan de wet en wanneer er twijfel bestaat kies dan voor de meest 'safe' oplossing.
Anders kunnen we straks "weer" naar Belgie gaan reizen om te airsoften en onze AA's op te slaan.

Precies, ik zeg toch ook niet dat je de wet aan je laars moet lappen. Ik geef alleen aan dat de huidige situatie verwarring veroorzaakt en dat het moeilijk is voor zowel de airsofter als de politie moeilijk is om te bewijzen/na te gaan of er nou wel of niet binnen de wet geacteerd wordt.

Zero

Berichtdoor 1oo7hndrd » do 26 sep 2013, 15:19

Zero schreef:Precies, ik zeg toch ook niet dat je de wet aan je laars moet lappen. Ik geef alleen aan dat de huidige situatie verwarring veroorzaakt en dat het moeilijk is voor zowel de airsofter als de politie moeilijk is om te bewijzen/na te gaan of er nou wel of niet binnen de wet geacteerd wordt.

Ben het met je eens hoor!! :D
Er ligt hier nog steeds (of al weer) een schone taak voor onze bestuur en regel vrienden van de NABV.
Opinions are just like assholes, every one has one.
STFU DADAFA.
IAPS heeft net zoveel met skirmen te maken als een koe met knikkeren.
(The world according to Bart)
1oo7hndrd
S.T.F.U. Member

Camouflage: Vegetato & ATACS-FG
Replica Collectie: VSR-10 G-SPec (TM), Colt M15 MOE (King Arms), M9A1 dual (KJW)

Berichtdoor Zero » do 26 sep 2013, 15:24

1oo7hndrd schreef:
Zero schreef:Precies, ik zeg toch ook niet dat je de wet aan je laars moet lappen. Ik geef alleen aan dat de huidige situatie verwarring veroorzaakt en dat het moeilijk is voor zowel de airsofter als de politie moeilijk is om te bewijzen/na te gaan of er nou wel of niet binnen de wet geacteerd wordt.

Ben het met je eens hoor!! :D
Er ligt hier nog steeds (of al weer) een schone taak voor onze bestuur en regel vrienden van de NABV.

Oh ok, misverstandje dan :P.

Ben zelf nog geen lid, maar de NABV heeft niet echt open kaart gespeeld als ik naar de berichten kijk hier en op andere sites. Ik vind het een beetje laks ook, wel strikt zijn met het registreren, en daarna opeens vage termen gebruiken, zie ook het opslag topic bijvoorbeeld en een andere topic over vervoer.

Zero

Berichtdoor Jan » do 26 sep 2013, 15:26

Ja het staat er idd zoals altijd... niet extreem duidelijk :P

Ik kan wel eens een berichtje op de NABV facebook wagen.
Jan

Volgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen