Oproep tot niet dragen patch

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Oproep tot niet dragen patch

Berichtdoor Oddball » do 19 dec 2013, 18:29

Beste mede airsofters,

Toen ik afgelopen weekend de tactical & adventure fair bezocht heb ik een exemplaar van het speciale beurseditie skirm magazine meegekregen. Hierin adverteerde 101 inc met een "spot the warrior" actie. De patch die de persoon in deze advertentie droeg viel mij echter meer op.

De op deze, door 101 inc verkochte patch als zijnde "god will Judge our enemies", afgebeelde schedel is een vrijwel 1:1 kopie van de schedel die in de tweede wereld oorlog door de SS totenkopf divisie als symbool werd gebruikt.
Het spreekt voor zicht dat de airsoftsport in het algemeen en zeker in Nederland geen enkele associatie, door onwetendheid of wat dan ook, met deze organisatie kan gebruiken. Verder is deze schedel in verschillende landen nog als nazi symbool verboden ook.

Ik heb hiervan 101 inc op de hoogte gesteld met het verzoek deze patch uit de handel te nemen en roep bij deze alle airsofters die deze patch in hun bezit hebben op om deze NIET te dragen en het liefste gewoon weg te gooien.
Ook organisaties zou het sieren om mensen die bij hun komen spelen en deze patch dragen, te verzoeken deze af te doen.
Oddball

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: A whole collection

Re: Oproep tot niet dragen patch

Berichtdoor PatrickVA » do 19 dec 2013, 18:31

Wij gaan er op letten!
PatrickVA

Berichtdoor Ries » do 19 dec 2013, 18:43

Ik moest de afbeelding even googlen, maar het is ook niet de meest voor de hand liggende afbeelding van een doodskop. Meestal is die recht van voren ipv gedraaid. Zal wel tussen google afbeeldingen hebben gezeten als resultaat, toen ze voor inspiratie aan het kijken waren.

Eigenlijk is het best knullig van ze.
Ries

Berichtdoor Mazeje » do 19 dec 2013, 19:16

Ik zelf vind de reactie te voorbarig zonder dat je een reactie terug hebt gehad. Tevens dat een afbeelding net iets anders zou zijn, van voren inplaats van schuin geeft nog veel te wensen over, lijkt hij er iets op of is het 100% van een ss afbeelding?

Zou het niet fijn zijn om eerst met feiten te komen dan dat er weer wat losbarst in de airsoft wereld ?
Mazeje

Camouflage: Multicam & Atac FG
Replica Collectie: VFC416 / Vsr-10

Berichtdoor Godfather » do 19 dec 2013, 19:19

Nouja, weggooien vind ik ook overdreven. Er zijn zat andere aanstootgevende patches die door andere continenten en of bevolkingsgroepen als haatdragend worden gezien. Daarnaast bestaat er zoiets als re-enactment wat die totenkopf best een plaats kan geven.
Godfather

Camouflage: Slocam
Replica Collectie: Cyma CM.049j, ASG G17, EE M56AL

Berichtdoor McKai » do 19 dec 2013, 19:21

Mazeje schreef:Ik zelf vind de reactie te voorbarig zonder dat je een reactie terug hebt gehad. Tevens dat een afbeelding net iets anders zou zijn, van voren inplaats van schuin geeft nog veel te wensen over, lijkt hij er iets op of is het 100% van een ss afbeelding?

Zou het niet fijn zijn om eerst met feiten te komen dan dat er weer wat losbarst in de airsoft wereld ?

Of je doet gewoon even zelf een google zoektocht? Hij heeft hartstikke gelijk en dit is gewoon ongelooflijk slordig van 101 Inc.

De patch:
http://www.101inc-airsoftdivision.com/i ... hes/02.png

Het originele logo:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... enkopf.jpg
1oo7hndrd schreef:Ben het niet altijd met je eens McKai, maar in dit geval... +100%.
McKai

Berichtdoor Dako » do 19 dec 2013, 19:23

Even iets rechtzetten.

Het gaat hier niet om een totenkopf divisie embleem, maar om de schedel die gebruikt werd door iedere Duitse panzer divisie of SS eenheid (al zit er wel iets verschil tussen een SS schedel en een heer panzer schedel). Een Britse eenheid gebruikte trouwens praktisch dezelfde schedel op hun baretemblemen.

Blijft natuurlijk wel een beetje een verkeerde patch om te dragen.

EDIT: patch even opgezocht:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dako op do 19 dec 2013, 19:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Dako

Camouflage: Khaki of feldgrau.
Replica Collectie: ICS M4A1, KJW Sig Sauer P226, TM Colt M1911, Scratchbuild Lee Enfield N04 MK1, Scratchbuild K98, AGM MK2 Stengun, AGM MP44, AGM MP40, Red Fire K98

Berichtdoor mbblackhawk » do 19 dec 2013, 19:27

Ik zie er het kwaad niet van in zolang men zich maar niet "gedraagt" zoals in 1939/1945. Want dan kunnen we alles wel gaan weren van de airsoft. Er zijn genoeg mensen die überhaupt aanstoot nemen aan militaire kleding/spul.

Beetje reenactment moet kunnen toch?
mbblackhawk

Camouflage: Multicam (WAS)
Replica Collectie: Umarex Heckler & Koch 416 - Bushnell Trophy - ITAC Defence TDL1

Berichtdoor Skizz » do 19 dec 2013, 19:29

Skizz
S.T.A.C. Member

Camouflage: multicam || AOR 2 || M81
Replica Collectie: Systema PTW MK18 mod 1 || TM Sig 226 E2 || CA Stoner LMG || AK-47

Berichtdoor Dako » do 19 dec 2013, 19:30

mbblackhawk schreef:Ik zie er het kwaad niet van in zolang men zich maar niet "gedraagt" zoals in 1939/1945. Want dan kunnen we alles wel gaan weren van de airsoft. Er zijn genoeg mensen die überhaupt aanstoot nemen aan militaire kleding/spul.

Beetje reenactment moet kunnen toch?

LOL! Als je die patch voor reenactment gebruikt dan ben je heel fout bezig.
Dako

Camouflage: Khaki of feldgrau.
Replica Collectie: ICS M4A1, KJW Sig Sauer P226, TM Colt M1911, Scratchbuild Lee Enfield N04 MK1, Scratchbuild K98, AGM MK2 Stengun, AGM MP44, AGM MP40, Red Fire K98

Volgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen