M4A1 Colt King Arms

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

M4A1 Colt King Arms

Berichtdoor Mrcacco » wo 10 jun 2015, 12:35

Goededag luitjes vraagje over me aeg heb een M4 hele tijd terug overgenomen van iemand en er was bij verteld dat hij nog standaard is alleen de fps ligt rond 270 en eerlijk gezegd kan ik nog geen auto raken op korte afstand (beetje overdreven ) maar wil dus de fps/range verhogen wat is het slimst om te doen? Bijvoorbeeld een 6.03 barrel erin of zon high speed motor?

Alvast bedankt!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Team Airsoft Mercenaries NL
Mrcacco

Camouflage: Black,DPM
Replica Collectie: King Arms P90, King Arms M4 Colt, WE Highcapa 5.2, WE G17, WELL MB-06

Re: M4A1 Colt King Arms

Berichtdoor Rebelattack » wo 10 jun 2015, 12:45

Mrcacco schreef:Goededag luitjes vraagje over me aeg heb een M4 hele tijd terug overgenomen van iemand en er was bij verteld dat hij nog standaard is alleen de fps ligt rond 270 en eerlijk gezegd kan ik nog geen auto raken op korte afstand (beetje overdreven ) maar wil dus de fps/range verhogen wat is het slimst om te doen? Bijvoorbeeld een 6.03 barrel erin of zon high speed motor?

Alvast bedankt!

Motor verhoogt alleen maar hoe snel ze alle gears in werking zet en zal dus nada aan de fps doen. Het verhoogt vooral de rof en ze meer strain op je gears oftewel bij slechte gears enz. gaan sneller kapot als ze de extra kracht niet goed aankunnen. Voor de fps kan je er een sterkere veer inzetten, sterker dus dan er nu in zit. Voor meer range helpt een barrel wel maar een goede hop up kan ook wonderen doen. Ik zou zeggen trek eerst die fps eens naar de 350 toe en stel de hop up goed in mogelijk doet dat al wonderen en dan ben je niet meteen heel veel geld kwijt aan een nieuwe barrel.
Rebelattack

Berichtdoor Mrcacco » wo 10 jun 2015, 12:52

Thanks voor het duidelijke antwoord! Me vermoeden was al dat de motor geen oplossing was en alles dan uiteindelijk kapot zou gaan dus dacht aan een andere barrel voor de range maar zoals je al omschrijft de veer is de druk die word uitgeoefend en dat is ook het geen wat ik nu moet hebben! Zon veer spreekt redelijk voor zich denk ik?

Mrcacco

Replica Collectie: King Arms P90, King Arms M4 Colt, WE Highcapa 5.2, WE G17, WELL MB-06

Berichtdoor Rebelattack » wo 10 jun 2015, 13:01

Mrcacco schreef:Thanks voor het duidelijke antwoord! Me vermoeden was al dat de motor geen oplossing was en alles dan uiteindelijk kapot zou gaan dus dacht aan een andere barrel voor de range maar zoals je al omschrijft de veer is de druk die word uitgeoefend en dat is ook het geen wat ik nu moet hebben! Zon veer spreekt redelijk voor zich denk ik?

Ik zou ff wachten op andere tips zijn nog wel mensen die met nog meer informatie komen en specifieke producten. Qua veer durf ik dus niet specifiek een product aan te raden, maar weet je welke velocity veer er nu in zit, oftewel weet je of het een m80 of m90 is? Zo niet wordt het waarschijnlijk op safe spelen met een M100 want met een M110 kan het weer net te hard of net goed zijn. Barrel kan dus wel maar als een veer upgrade het fixt met een goed afgestelde hop up dan is dat een stuk goedkoper en het ligt ook natuurlijk helemaal aan wat voor range je in gedachten hebt. Een ander iets wat je probleem nog kan zijn is dat er ergens een airleak is.
Rebelattack

Berichtdoor mata » wo 10 jun 2015, 16:09

Je zult denk ik toch eerst moeten kijken of je airseal wel goed is. Dus cylinder/piston er uit en de piston indrukken terwijl je de nozzle op de cylinder dicht drukt met bv je vinger. Kun je de piston gewoon indrukken dan heb je een lek. De piston moet je niet of amper in kunnen drukken.

Kun je die gewoon indrukken dan moet je de oring om de piston wat uitrekken en misschien de cylinderhead wat smeren en opnieuw plaatsen. Dan weer een fps check. Volgende is dan de veer.
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor Vortix » wo 10 jun 2015, 16:14

Ben je bang om hem uit elkaar te halen? Met zo'n lage FPS denk ik dat er meer aan de hand is dan alleen een slappe veer (tenzij hij oorspronkelijk uit een land komt waar de FPS-regelgeving nog strenger is dan in Nederland).

Mogelijk is je airseal ook suboptimaal. Waar kan dit aan liggen? Als je geluk hebt dan zit het in de hopup unit en rubbers en is het probleem redelijk makkelijk te verhelpen. Nieuwe rubbers (en misschien een nieuwe kamer) erin en klaar is kees.
Als je iets minder geluk hebt dan zit het in je compression train. Dan sealen je piston, cylinder en nozzle in je gearbox niet goed waardoor veel lucht verlorgen gaat, en moeten deze mogelijk vervangen worden. Dit is iets meer werk aangezien daar letterlijk heel de gearbox voor uit elkaar moet. Hoe dit te testen en aan te passen is allemaal uitgebreid op Youtube vindbaar.
'We should remember that one man is much the same as any other, and that he is best who is trained in the severest school'
-Thucydides

Woohoo, dress blues with a sword!
Vortix

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Primary: King Arms OA-15 M8 | Backup: DBoys Mk18 Mod1 | Secondary: USP Compact

Berichtdoor Mrcacco » wo 10 jun 2015, 16:53

Ben absoluut niet bang hem uit elkaar te halen word alleen wel de eerste keer dat ik een M4 uit elkaar haal maar zal vast geen hoge wiskunde zijn. Ik zal de dingen die zijn genoemd even checken. Moet er wel bij zeggen dat hij uit belgie komt( maar net over de grens) als ik iets heb gevonden of geprobeerd dan zal ik weer een post plaatsen. Alvast erg bedankt iedereen voor de info!

Mrcacco

Keer terug naar Airsoft Algemeen