Review gevraagd: E-RAZ Z-Parts Impact

Hier kan je Reviews vinden die door de Airsoft.nl Staff zijn gemaakt.

Moderator: Panda

Review gevraagd: E-RAZ Z-Parts Impact

Berichtdoor Meppie » ma 20 mei 2019, 14:03

Bij deze een verzoek of er iemand die dit stukje speelgoed bezit hier een review over zou willen schrijven.
Alvast bij voorbaat mijn dank hiervoor
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Re: Review gevraagd: E-RAZ Z-Parts Impact

Berichtdoor Cliffj » ma 20 mei 2019, 19:18

Ik kan wel een kleine review plaatsen voor de E-RAZ. Op basis van mijn ervaringen en wat ik zie bij een vriend van me die hem ook gebruikt.

Ben niet echt een ster in het schrijven van reviews maar zal een poging doen :p

Om te beginnen een leuk formaat en gewicht. Systeem werkt goed en makkelijk. Hij zal niet per ongeluk afgaan als je een keer schud of hem laat vallen. Als je hem met de bodem recht op de grond laat vallen gaat hij niet af. Hij moet zijwaarts de grond raken. (met de zijkant van de granaat dus)
Makkelijk bij te vullen en makkelijk pouches voor te vinden.

Deze granaat heeft echt een heel mooie spread als je het mij vraagt. Een goed bereik en de granaat draait goed rond als je hem gooit. Je zal heb ook niet snel kapot gooien want dit kunststof gaat echt niet breken. Het is een heel zacht kunststof. Nadeel daarvan is wel dat je dus direct heel veel gebruikssporen gaat zien van de impact op de grond.

Eerlijk gezegd kan ik verder niets positiefs meer verzinnen. Ik heb toch een vrij negatieve ervaring met dit apparaat.

Het begint al in de basis. Het systeem werkt heel simpel hieronder zie je een beetje hoe het werkt. Je borgt de stalen bal en als je de pin uit trekt komt hij vrij en bij het raken van de grond verplaatst de bal en laat het gas vrij in het bb kanaal.
Klik hier voor de originele afbeelding
Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

Het begin al bij het vastzetten van die bal, je drukt de pin naar beneden en stopt de metalen borgpin erin (de pin die je eruit trekt vlak voor je gaat gooien). Die pin krijg je bij 80% van de granaten er niet fatsoenlijk in. Ik heb bij 4 granaten zelf nog aanpassingen moeten maken om die pin er met veel moeite in te krijgen. (ik hou niet van het terug sturen en wachten op een nieuwe :p ). Als je na een hoop gepruts de pin er in hebt vul je hem met bb's. En dan met gas. En daar komt mijn grootste frustratie. Ik heb 5 granaten in mijn handen gehad en ze lekken allemaal gas. Ze lekken zo erg dat als je na een uur na het vullen de granaat wil gooien er bijna geen bb's meer uit komen. Net na vullen werkt het perfect maar na een tijdje is hij gewoon leeg gelopen.

Dus open maken en proberen op te lossen dacht ik. Dit is niet te doen. Alles geprobeerd, maar het lekt tussen de blauwe ring en het balletje weg. Teflon tape om de schroefdraad maakt soms een klein verschil en iets strakker dichtdraaien ook soms. Maar uiteindelijk loopt hij gewoon leeg. En als je hem te strak dichtdraait krijg je de pin er weer niet in en begint dat gezeur weer. Ook zit hij op den duur zo strak dat hij niet meer open te krijgen is. Als je de correcte maar ringsleutel gebruikt om hem open te draaien draai je hem dan alsnog stuk omdat het plastic zo ontzettend zacht is. Ik heb er zelf al 2 vernield.

Uiteindelijk leuk ding werkt goed (als je hem direct na vullen of snel daarna gebruikt).
Ik vond de prijs wel prima maar gezien de minpunten is 50 euro, 45 euro te veel. Heb het helemaal gehad met deze granaat.

Als je het mij vraagt kun je beter even wachten op een andere betaalbare granaat. Of gewoon wat meer geld uitgeven.

*misschien goed om te vermelden dat de granaten van 2 verschillende winkels komen. Dus het is waarschijnlijk niet dat ik net een paar slechte had van de partij van die winkel
Cliffj

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: AR-15 M60VN, M9A1, 1911A1, 1911 tactical, M93R, 1911 Silverballer, USPC, SPAS-12, M870, L96, M1903A4 ''Springfield'', Ruger MKII

Berichtdoor vangestel1992 » ma 20 mei 2019, 20:23

Heb hier hetzelfde probleem dus als iemand interesse heeft mag die weg
Mijne lekt dan weer wel gewoon op de nippel maar zelf geen zin om uit te zoeken gezien ik hem toch eigenlijk niet gebruik

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
vangestel1992

Berichtdoor Cliffj » ma 20 mei 2019, 21:14

vangestel1992 schreef:Heb hier hetzelfde probleem dus als iemand interesse heeft mag die weg
Mijne lekt dan weer wel gewoon op de nippel maar zelf geen zin om uit te zoeken gezien ik hem toch eigenlijk niet gebruik

Oh de lekkende nippel was ik vergeten inderdaad XD
Gek genoeg komt en gaat dat bij mij een beetje uit zichzelf. Voordeel van mijn verhaal. Ondertussen heb ik een zak met extra onderdelen XD dus ok 2 reserve pinnen en vulnippels :p
Cliffj

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: AR-15 M60VN, M9A1, 1911A1, 1911 tactical, M93R, 1911 Silverballer, USPC, SPAS-12, M870, L96, M1903A4 ''Springfield'', Ruger MKII

Berichtdoor vangestel1992 » ma 20 mei 2019, 21:17

Ja ik ben er al redelijk klaar mee
Dus kan goed zijn dat 't 'n easy fix is maar
Ik heb er geen zin in

vangestel1992

Berichtdoor Meppie » di 21 mei 2019, 08:21

Heren - mijn dank is groot met jullie review commentaar.

Mochten er nog meer mensen zijn die hun mening kwijt willen over dit stukje speelgoed - GRAAG - vooral doen.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor Cheese » di 18 jun 2019, 14:48

Zal ik dan ook even reageren.

Ding gekocht. Vervolgens 1 skirm mee genomen. Gevuld met gas, BB's erin en meenemen in mijn broekzak. Top!

Spannend hoekje aangekomen. Ik denk ik pleur dat ding zo het hoekje om. Pin eruit en smijten maar. Dat werkte goed. Klonk goed, al die BB's overal tegen knallen. In de pauze snel dat ding weer vullen want het was wel gaaf om te gebruiken. Pin er terug in. BB's erin gestopt. Nu het gas......... Nou mooi niet dus. Al het gas wat ik erin stopte kwam er met de zelfde vaart, dan wel niet sneller, door de vulnippel weer naar buiten.

Leuk ding, niet kopen!

Tenzij iemand hier een makkelijk fix heeft?
Cheese

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Specna Arms SA-B02, Tokyo Marui Glock 17, Tokyo Marui Hi-Capa 5.1

Keer terug naar Airsoft.nl Reviews